Proposta de Public.cat: infra i col·lectiu admins

La proposta

A can public.cat tenen muntades infraestructures lliures:

https://federated.public.cat/
Més un Mobilizon i un Discourse (que jo sàpiga).

I pel que he entès, demanen si algunes admins catalanes voldrien fer pinya per responsabilitzar-se col·lectivament de les infras. En cas afirmatiu, proposen:

a chat altogether to think about the transmission.

Una idea que ve i va

Fa un temps @arbocenc proposava fer pinya entre admins: Proposta: col·lectiu d'administradors d'instàncies i, si hi ha energies, potser seria una oportunitat per fer un treball més coral almenys en temes tècnics. Trobo que fa molta falta però també entenc que no tothom gaudeix del privilegi del voluntariat…

També @evilham ho proposava per la Fedi però ara no trobo la publicació.

Recursos materials i humans

Entenc que, a més de la feina de migració i administració d’infra i coordinació de projecte, seria absorbir el pagament del domini i dels servers. I justament amb @marcelcosta estem reestructurant fedi.cat/laloka.org per desfer-nos d’infra.

La idea mola i la trobo necessària però s’ha de pensar bé, trobo, per energies i quartos… Jo al 2020 vaig intentar aixecar MIXETESS, uns CHATONS a la catalana però no me’n vaig sortir.

En fi, si us interessa, pronuncieu-vos i us poso en contacte.

2 'M'agrada'

Gràcies per informar, @titi .

Crec que unes infraestructures compartides són molt necessàries. Justament amb en @blankfosk hi reflexionàvem fa poc.

Tanmateix, a nivell personal no puc assumir la gestió en solitari de més infraestructures (ja en tinc prou amb les de fedicat i anartist). A una gestió més coral sí que m’hi podria sumar (aportant el que pugui, sempre dic que no sóc gaire tècnic xD).

A nivell econòmic, em podria fer càrrec del domini si creiem que és estratègic, però no puc assumir més servidors en solitari (ni entre poca gent).

:smiley: ehem. Feia temps que no entrava per aquí, gràcies pel ping.

Al que feia referència la @titi és (ho deia en context temes kfem.cat i mastodont.cat):

Juntament amb:

Venia una mica perquè hi ha un tema recurrent que veig: “muntar i portar els serveis és ‘divertit’, però la part oficial és farragosa/avorrida/sobrepassa”, i a la eXO tenim una mica el problema invers: la gent implicada a la eXO està saturada de voluntariat i feina, però tenim tota la part documental/oficial per la mà.

D’aquí per exemple, que no hi hagi un “compte oficial eXO” al fediverse (*), tot i que el veiem com molt necessari i positiu (d’haver-ho parlat diverses vegades, no veiem convenient tenir el compte fora d’eXO.cat).

(*): ara tenim el Peertube que es va muntar per la Battlemesh 2023 a Calafou (necessitat imminent, l’alternativa era privativa)

Així més o menys és un tema de mirar de reclutar gent que ja està motivada i fent aquella feina, però nosaltres tenim el mateix problema que apunta el @marcelcosta, no veiem viable ara mateix assumir l’administració d’altres programaris >,<

Hola evilham,

Es desvia una mica del que deies (no del tot) i té relació amb el títol de la conversa.

Justament amb @blankfosk estem donant voltes al tema de crear instàncies fàcilment i creiem que una necessitat important que hi ha és un servei relativament centralitzat d’allotjament i manteniment. De manera que una coperativa/associació es faci càrrec de la gestió d’instàncies petites de barris, llibreries, clubs de lectura, etc…

Ens hem inspirat en projectes com masto.host o spacebear, però creiem que haurien de ser de km0 i amb una governança més col·lectiva. Al cap i a la fi, de la mateixa manera que el servidors en si, seria una “infraestructura” molt important.

Com veurieu des de eXO una cosa així? Evidentment, penso en eXO per a la infraestructura, a qui se li podria llogar. I a la vegada podria generar feina per a professionals locals per gestionar eines del fedivers. Aquesta segona part podria estar integrada en l’associació o ser una/vàries coperatives.

1 'M'agrada'