Quedada virtual Fedicat primer trimestre 2025

Com es va decidir a la Quedada virtual 16-12-2024 i seguint amb la idea, estaria bé fer una reunió abans que acabi el mes per encarar aquest nou any amb energia, gestionar i aterrar diverses propostes escampades pels fils de l’àgora i compartir experiències de trobades Fediversals!

Jo proposo els següents dies que m’anirien bé per horari, però si algú té problemes per a poder ser-hi, comenteu-ho per aquí i segur que trobem un dia que ens vagi bé a totes! Pel que fa a l’hora vam quedar que les 20:30 era la que millor ens quadrava.

• Dijous 20
  • Dilluns 24
  • Dimecres 26
  • Dijous 27
  • Dilluns 31
0 votants
2 'M'agrada'

Doncs sembla que va guanyant dilluns 31 :slight_smile:

1 'M'agrada'

Sip, deixo com a temps prudencial fins aquest vespre per si algú més (potser @marcelcosta ?) vol votar i tanco l’enquesta definitivament!

Doncs ens veiem el dilluns 31 a les 20:30 GMT+1 a https://meet.exo.cat/fedicat

2 'M'agrada'

Hola! Disculpeu que no hagi respost, però és que no tinc disponibilitat cap d’aquests dies!

Si puc, m’uneixo el dilluns 31 però en principi no hi compteu.

3 'M'agrada'

Uep! @titi @xaloc @retiolus ens escoltem d’aquí una horeta a https://meet.exo.cat/fedicat

2 'M'agrada'

Okis, habemus acta! Ha passat fugaçment retiolus i hem estat de 20h30 a 22h Ander, Xaloc i servidora.

Per cert, he tingut la mala idea de posar març al títol (les ces trencades i la web no es porten molt bé… Copio aquí el contingut que ja sabem que els pads són més efímers.

Ordre del dia

• Revisar les qüestions tractades a l’anterior reunió (12/24)
  • Nodes sota domini fedicat
  • Blog federat: writefreely
  • Problemes amb la DB de l’Akkoma altra vegada (??)

Revisió de l’última reunió

• Ja estan tranferit el domini. En Marcel i Xaloc tenen accés. Amb en Marcel hem canviat DNS.
  • Compte col·lectiu: Compte col·lectiu (anem fent)
  • Web: molaria tocar una mica el css. No corre pressa però sí ho volem mirar de millorar (lletra més grossa, etc.) L’àgora també molaria millorar-la però està prou bé i anem tirant.
  • OpenCollective: titi tasca parlar amb exo per usar figura jurídica amadrinamente OpenCollective. I abans parlar amb administració Estraperlo per saber el funcionament més concretament i poder-lo explicar a l’exo (què implica) Associació per l'expansió de la Xarxa Oberta - Open Collective
  • Ja es va obrir la categoria projectes i posat dins l’observatori que millorarem quan puguem.
  • Hem engegat els textos bilingües: Textos curts bilingües (català i esperanto)
  • Definir un cert protocol de recepció: obrim un fil per comentar-ho millor.

Nodes sota domini fedicat

Arrel la xerrada a Tarragona es proposa un node per la zona. Hi ha una persona per administrar, dues per moderar i faltarien algunes personetes per anar donant vida al node.

Acordem: que per engegar un node sota domini fedicat hi ha d’haver almenys un personeta per admin, una per moderació i unes quatre o cinc personetes que hi donin vida. I si això es dóna, amadrinem perquè es pugui crear el subdomini, etc. i acompanyar.

Blog federat: writefreely

Parlem de temes de participació: per no muntar-lo i que després no s’usi. Quan hi hagi dues personetes que hi vulguin publicar, engegem.

Problemes amb la DB de l’Akkoma altra vegada (??)

fil
En Marcel ha vist que de tant en tant la base de dades dona problemes. Podem intentar revisar la configuració de postgres per veure si ajuda. Als logs hi ha molts errors de duplicate key.

Idees lokes

dep.fedi.cat per nodes o personetes que ja no hi són.

2 'M'agrada'